torsdag 27 augusti 2009

Fire!

Någon har hamnat på Billigt Vin efter att ha sökt efter bilder på branden på Österportsgatan i Malmö 2005. När jag kollar var vederbörande landat i kökkenmöddingen av gamla inlägg, ser jag att han eller hon hamnat på Espings post om 2003 Gewurztraminer Alsace Grand Cru Brand och på en av mina nyhetsflukter (februari 2009). Då lanserades bland annat Firebird från Moldavien. Som jag inte kommit mig för att prova, och som jag väl i mitt stilla sinne trott skulle finnas kvar för evig tid på hyllorna. När jag ändå är inne på det där med eld och kollar upp saken upptäcker jag att det är alldeles slut. Jaha. Där rök den chansen att vara lite exotisk. Även skojfriskt namngivna, franska Chat-en-Oeuf som kom samtidigt som moldaven har sålt slut - det vinet har i och för sig den alltid påpasslige Esping rapporterat om här.

Branden på Österportsgatan, däremot, har jag inte hittat några bilder på - varken på Billigt Vin eller någon annanstans.

Inga kommentarer: