onsdag 4 maj 2011
Det kom ett brev...
... som fick mig att börja fundera. Jag funderade på vem som sitter och funderar ut något sådant här. Efterhand dök det upp flera frågor. Är det lag på att utsändelser med alkoholreklam måste förses med varningstext ? Vem tar ansvar för vad som kan tänkas hända med mig om jag kastar kuvertet innan jag läser broschyren. Eller är tanken att min hårt prövade fru och mina förskrämda barn ska kasta kuvertet i returpappersbingen innan pappa kommer hem, ger sig av till Tyskland och handlar upp barnbidraget? Vad kommer härnäst ? Förbud att bära kapsylöppnare på allmän plats ? Licenstvång för innehav av korkskruv ? Ska ALKOHOL ERBJUDANDEN verkligen särskrivas ?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
8 kommentarer:
Tankeväckande, på min ära. Ett annat humoristiskt exempel är ju de svenska importörssidor där man måste klicka i att: "Jo, jag är minst 18 år och fullt medveten om att sidorna jag kommer att bevista är sprängfyllda med erbjudanden som potentiellt kan locka mig i fördärvet." Är det någon slags friskrivningsklausul där avsändaren i efterhand kan säga: "Skyll dig själv, kom inte och säg att vi inte varnade dig."?
/Patrik
Märkligt att det inte krävs varningstexter på vinskribenternas spalter. Eller varför inte vinbloggar.
Patrik, det kanske mest fascinerande med många av dessa sidor där du måste ange födelseår från en scrollista är väl ändå att den ofta går ner till 1900? Hur många 111-åringar gör cyberrymden osäker?
MVH
Niklas
Det borde vara lag mot särskrivningar. Det är minst lika skadligt som alkoholreklam. I varje fall för min själ....
Sär skrivning kan vara skojigt, om man är på hu mör. Alkohol reklam (erbjudande) är säll an skojigt. Ibland är det byråkraterna, ibland är det marknaden - hursomhelst - ett gott skratt är även bra för hälsan! MVH - Vintresserad
Om det är något som ökat min alkoholkonsumtion så är det bloggarna. Fet varning på dom tack!
P.
Särskrivningar får mig att ta till flaskan.
Särskrivningen är det mest upprörande med detta utskick.
Skicka en kommentar