tag:blogger.com,1999:blog-2155645519541543465.post2477034951455120948..comments2024-02-28T15:18:53.861+01:00Comments on Billigt Vin: Kundbeställningsansvarig ?Ingvar Johanssonhttp://www.blogger.com/profile/06372509333514830456noreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-2155645519541543465.post-976295531621522152009-09-18T08:33:31.688+02:002009-09-18T08:33:31.688+02:00Hej Dansk i 08 ! Det är väl just magel på process ...Hej Dansk i 08 ! Det är väl just magel på process det handlar om. Det är just därför som jag tror att en kundbeställningsansvarig och en otillräcklig åtgärdIngvar Johanssonhttps://www.blogger.com/profile/06372509333514830456noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2155645519541543465.post-66765247371442639122009-09-17T22:42:27.923+02:002009-09-17T22:42:27.923+02:00senast, beställer Castello di Brolio 2001 och Fels...senast, beställer Castello di Brolio 2001 och Felsina Rancia 2006, kollar upp efter 1 vecka och får leverans datum bekräftat för hela beställningen, när dagen uprinner finns bara CdB, forstår faktisk inte processen eller mangel på sammaDansk i 08https://www.blogger.com/profile/13661182428707441304noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2155645519541543465.post-62494848993921362782009-09-16T22:26:38.575+02:002009-09-16T22:26:38.575+02:00HHV Jag råkade plockade bort din senaste kommentar...HHV Jag råkade plockade bort din senaste kommentar när jag skulle ta bort min egen. Det var inte meningen. BeklagarIngvar Johanssonhttps://www.blogger.com/profile/06372509333514830456noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2155645519541543465.post-76213433671399681832009-09-16T22:07:55.494+02:002009-09-16T22:07:55.494+02:00MMM ! Jag tror dess värre att det ligger en hel de...MMM ! Jag tror dess värre att det ligger en hel del i dina tankegångar. Visst är det så att man också lagt på en extraavgift på vinerna i BS ?<br />För SB's del måste det ju vara så att ju mindre sortiment desto enklare. Samtidigt få det inte bli så litet att allt för många vinintresserade kunder väljer andra alternativ. Det finns en brytpunkt någonstansIngvar Johanssonhttps://www.blogger.com/profile/06372509333514830456noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2155645519541543465.post-4885201031691605882009-09-16T22:07:54.659+02:002009-09-16T22:07:54.659+02:00Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.Ingvar Johanssonhttps://www.blogger.com/profile/06372509333514830456noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2155645519541543465.post-50402868481681711262009-09-16T21:02:53.322+02:002009-09-16T21:02:53.322+02:00Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.P.https://www.blogger.com/profile/15308247008050430534noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2155645519541543465.post-54487523279623320942009-09-16T19:04:50.593+02:002009-09-16T19:04:50.593+02:00Jag tror att SB helst skulle vilja att BS försvann...Jag tror att SB helst skulle vilja att BS försvann, eller håller sin nuvarande låga profil. De tjänar mest pengar på att du väljer det som finns i butiken. Ett ökat beställande kräver en massa resurser som större lagerutrymme, extra personal till utlämningen, bättre logistik.<br /><br />Det tror jag är den verkliga anledningen till att det tar en sådan evig tid att införa internetbeställning...MMMhttps://www.blogger.com/profile/08216903338163189620noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2155645519541543465.post-45975201165216856762009-09-16T08:15:49.918+02:002009-09-16T08:15:49.918+02:00Rätt lösning känns ju onekligen som att lägga över...Rätt lösning känns ju onekligen som att lägga över ansvaret på kunden själv istället, precis som ni är inne på.<br /><br />T.ex. via online-beställning, eller kanske rent av en självservicestation inne i butiken? Kunden anger själv varunummer, antal, mobiltelefon/kontaktalternativ osv.<br /><br />Blir något fel har du enbart dig själv att skylla, och SB frigör personal. Naturligtvis bör det finnas personal som kan hjälpa till eller svara på frågor, men just det här problemet skulle bli mindre om kunden tog större del av processen.Fredrikhttps://www.blogger.com/profile/09709592034232031872noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2155645519541543465.post-73648384240912656802009-09-15T23:03:02.756+02:002009-09-15T23:03:02.756+02:00Vet ej. Men SB har gått ut med det offentligt vet ...Vet ej. Men SB har gått ut med det offentligt vet jag och har även hört personal berätta om detta. Denna halvan av året siktade de på. Det har väl varit igång förr men lades ner för det fungerade så illa. Antar man bara kommer beställa via internet och ordern skickas och flaskorna kommer till din butik. Man slipper alltså kontakten med sitt SB förrens de anlänt. Skulle jag gissa. Importören vill nog ogärna få mer jobb men samma betalt.P.https://www.blogger.com/profile/15308247008050430534noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2155645519541543465.post-69749012477921812932009-09-15T22:52:22.915+02:002009-09-15T22:52:22.915+02:00Det låter som ett steg i rätt riktning att beställ...Det låter som ett steg i rätt riktning att beställa själv. Innebär det direkt kontakt mellan kund o importör ?Ingvar Johanssonhttps://www.blogger.com/profile/06372509333514830456noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2155645519541543465.post-79170322493645884752009-09-15T22:07:02.044+02:002009-09-15T22:07:02.044+02:00Haft lite liknande problem sista tiden. Beställde ...Haft lite liknande problem sista tiden. Beställde 5 flaskor av olika producenter. När jag två veckor senare kollade vad som hänt så fanns de inte med. Men efter mycket om och men så hittades de på annat vis i systemet och leveransdatum var satt till 27 aug. När sen 1 vecka gått från 27 kontaktade jag de igen och nu hittade man den inte alls. Helt borta i systemet. De trodde det berodde på att jag beställt 2006 av en producent. Under tiden tog de slut och då försvann min beställning. Så kom de i lager igen och tredje försöket beställde jag samma flaskor igen och fick de efter en vecka. Rörigt och opålitligt. Dock har det oftast gått väldigt smidigt men årgångarna är ju kaos. Dock har det varit till det bättre oftast och de gånger det inte varit det har jag sagt nej helt enkelt. De ska ju dra igång så man själv kan beställa ur beställningssortimentet i höst säger de.P.https://www.blogger.com/profile/15308247008050430534noreply@blogger.com